Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

        Από το σχολικό έτος 2021-2022 εισάγεται, στο πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων, η Αγγλική Γλώσσα μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, βιωματικού χαρακτήρα. Η εισαγωγή της Αγγλικής γίνεται για δύο(2) διδακτικές ώρες την εβδομάδα, σε κάθε τμήμα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου και συγκεκριμένα στις διδακτικές ώρες που ορίζονται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ- ΑΠΣ». Η Νηπιαγωγός κατά τις ώρες αυτές παραμένει στην τάξη συμμετέχοντας ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, με βάση τις ανάγκες και την οργάνωση των δραστηριοτήτων, όπως αυτές συναποφασίζονται από τους/τις δύο εκπαιδευτικούς (ΠΕ06 Αγγλικών και ΠΕ60). 

        Κατά τη διάρκεια διδασκαλίας, οι μαθητές/τριες αλληλεπιδρούν με τις εκπαιδευτικούς με αντικειμενικό σκοπό τον εμπλουτισμό του προγράμματος του Νηπιαγωγείου - μεθοδολογικά και θεματικά - σε σχέση με τη γλωσσική και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων, για την ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσης, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία. 

        Η αλλαγή της διδακτικής ώρας δεν σημαίνει αλλαγή δραστηριότητας. Ο/Η Νηπιαγωγός έχει την ευελιξία να προσαρμόζει τον χρόνο των οργανωμένων και ελεύθερων δραστηριοτήτων σύμφωνα με το συγκεκριμένο πλαίσιο της τάξης. Η εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο: 

- εμπλουτίζει τα υφιστάμενα προγράμματα και εντάσσεται λειτουργικά στη φιλοσοφία τους, υποστηρίζοντας τη διερευνητική και διαθεματική προσέγγιση και τον παιγνιώδη χαρακτήρα της μάθησης

- στηρίζεται στη γνώση των αναπτυξιακών χαρακτηριστικών των μικρών παιδιών, ανταποκρίνεται στις παιδαγωγικές αρχές του Αναλυτικού Προγράμματος του Νηπιαγωγείου,
 - εστιάζει στον επικοινωνιακό χαρακτήρα της γλώσσας και στην ανάγκη διαπολιτισμικής αλληλεπίδρασης

- σέβεται την ολιστική προσέγγιση της μάθησης και πραγματοποιείται μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων με διαθεματικό χαρακτήρα

- στηρίζεται στην αμοιβαία και αρμονική αλληλεπίδραση και συνεργασία των Νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών της Αγγλικής γλώσσας